abdest - gusül - teyemmüm - abdestin anlamı - abdestin manası - abdest nedir - abdest almak - abdest nasıl alınır
"..... ALLAH size güçlük çıkartmak istemez, Ancak O sizi Tertemiz / Ak pak/Arı duru kılmak ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak ister, Umulurki şükredersiniz "
5 Ekim 2010 Salı
nur üzerine nur ve tam namaz
Taharet, temizlik manasına gelir; burada anlatılacak temizlik iki çeşittir. Biri, dış temizli ği ki, bu dinin zahirî emrindeki temizliktir, suyla hasıl olur. Öbürüne gelince, tevbe, büyük bir zattan alınacak telkin ve iç temizliği ile olur. Aynca manevî yola girmek de icab eder. Şeriatın emrine göre, insandan çıkan bir necis sonunda abdest bozulur; yeniden abdest almak gerekir. Abdesti yenilemek üzerine, Peygamber S.A. efendimizin buyurduğu şu Hadis-i Şerifler manalıdır:
- «Herkim abdestini tazelerse, Allah onun iman nurunu parlatır, yeniler.»
- «Abdest üzerine abdest, nur üstüne nurdür.»
Zahirde alınan abdest bozulunca, tazelenir. Manevî abdestin bozulduğu da olur. O, kötü işler ve düşük huylarla bozulur.. Manevî abdesti bozanlar arasında, büyüklük satmayı. kendini beğenmiş olmayı, gıybeti, koğuculuğu, bühtan atmayı, yalanı saymak kabildir. Ayrıca. gözün, kulağın, elin, ayağın yaptığı hatalar da bu meyanda sayılabilir. Çünkü: Peygamber S.A. efendimiz:
- «Bu gözler zina eder.»
Buyurur.. Bu abdestin yenilenmesi, halis tevbe ile olur. Bu, müfsit hataların hepsini bırakmakla hasıl olur. Pişman olmak, istiğfar eylemek ve bütün bu kötü huylardan sıyrılmakla hasıl olur. irfan sahibinin namazı tam olması için, tevbesini yukarıda sayılan afetlerin istilasına uğramaktan esirgemesi gerekir. Allah-ü Teala buyur
- «İşte bu, tevbe edip, tevbesini tutanlara; vaad olunmuştur.» (Kaf, 4)
Zahirde alınan abdestin zamanı muayyendir. Güne, geceye bağlıdır, îç alemin; yani, batın aleminin abdesti ise, ömür boyuncadır. Buradaki ömürden murad. dünya ve ahiret ömrüdür; dolayısı ile sonsuzdur. Zaten, bu hayatın ötesindeki ömrün sonu yoktur
Temizlik (taharet) iki türlüdür.Batıni (iç) temizlik zahiri (dış) temizlik.Zahiri temizlik,şeriat suyu ile yapılır.
Batıni temizlik ise tarikat suyu diyebileceğimiz (Nasuh) tevbe (iman nurunu)parlatma (mürşid-i kamilden alınacak) zikir telkini ve seyr-i süluk ile olur.
Şeriatta abdest bozulunca yenilenir.Nitekim Peygamber efendimiz s.a.v bir hadisi şerifinde:
“kim abdestini yenilerse Allahü Teala’da onun imanını yeniler parlatır.” Şeriat abdesti gibi Batıni abdestte seyyiat ve kötü ahlak (kibir kin ucb hased gıybet yalan hıyanet gibi manevi necasetler kirler) ile bozulur.Hıyanet insanın elinden,ayağından gözünden de olur.Nitekim bir hadis-i şerifde:
“insanın gözleri kulakları da zina eder.” Buyuruluyor.
Bu kirlerden de ciddi (halis) bir tevbe ile temizlenilir.Bu da müfsid hataların hepsini bırakmakla pişman olmak istiğfar etmek ve bütün kötü huylardan sıyrılmakla gerçekleşir.Böylece batın abdestini tazelemiş olur.Arifin (irfan ehlinin) bu afetlere karşı yaptığı tevbeyi muhafaza etmesi gerekir.Nitekim Peygamber s.a.v efendimiz hadis-i şerifinde
“abdest üzerine abdest nur üzerine nurdur.” Buyurmaktadır. İşte o zaman namazı “Salat-ı Tamme” olur
nitekim ayet-i kerimede
“Tevbe eden ve tevbesine sahip olanlara va’d edilen işte bu nimetlerdir.” (kaaf:32) buyurulmuştur.
Şeriat hükümlerinde göre zahiri olarak alınan namaz abdesti belli vakitler ile sınırlıdır.Gündüz ve geceye bağlıdır.
Batıni yani iç alemin temizliği ve abdesti dünyada gece gündüz devamlı olmalıdır.Ki bu arifin ahiret hayatında da sonsuza kadar devam edecek bir temizliktir.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder